Visst är det härligt att våren är här! Det får gärna bli lite varmare, men känns helt klart som vår i luften, plockade tussilago idag vilket dessutom är ett fint vårtecken. 

  

Mitt bokskrivande går framåt, har tagit mig tid att skriva en hel del nu när mina bibliotekariestudier är klara. Har nu skrivit ungefär 140 boksidor, så är en bit på väg. Vill inte avslöja för mycket om handlingen, men som jag skrivit i tidigare inlägg är det en roman med dramatik, romantik, svek och hämndbegär. Handlingen utspelar sig främst under en semesterresa, som inte blir riktigt som alla tänkt sig. Så just nu befinner jag mig på Rhodos, nåväl, inte fysiskt, men i mitt huvud när jag skriver. Det är härligt det också. 

Har i tidigare inlägg bjudit på ett litet smakprov, och här kommer ett litet till från Prologen.  

....när sedan de andra satt till bords hade Rosy smugit in i sovrummet, gått fram till skrivbordet där smyckeskrinet stod, öppnat det, tagit guldhalsbandet och därefter lagt smycket i ena jeansfickan. Hon kände sig nöjd; Amelie skulle inte kunna ärva halsbandet. Incidenten med halsbandet formade en ram för hur Rosy skulle behandla Amelie i livet, även om hon inte var medveten om det vid denna tidpunkt. 

Ett litet smakprov som sagt, jag är lite snål med att dela med mig för mycket av handlingen när jag är i skrivprocessen. Prologen är en tillbakablick till maj 1983. Den huvudsakliga handlingen utspelar sig under år 2019, då mina karaktärer åker till Rhodos på en efterlängtad semester. Hoppas ni blir nyfikna! 

 

  Ha en fin påsk!  

Kram/Anna

 

Kommentera

Publiceras ej