Hej! 

Andra advent har passerat och julen närmar sig snabbt nu. Ser verkligen fram emot det! I år har vi beslutat att förnya vårat julbord lite grann. Vi kommer ha klassiker som t.ex. köttbullar, prinskorv och sill (i vegetarisk form) men också ett par nya rätter som vi traditionellt inte har på julbordet som linsbiffar, potatisgratäng (min berömda som jag nämnt tidigare här på bloggen...😂)och en vegansk potatissallad med belugalinser. Min äldsta dotter ska göra fudge och det blir säkert en hel del annat också på gottebordet. Ni får gärna kommentera era bästa julrecept, traditionella som nyheter!
 
Vill också passa på att tipsa om att ett nytt gästbloggs-inlägg på Bokcirklar.se är uppe nu! Mina gästblogg-inlägg hittar ni här.

Där berättar jag bland annat om hur jag tänker kring mitt skrivande, mina karaktärer och vad jag tycker kännetecknar en bra bok. Just det tipset jag nämner i inlägget, att låta bli att skriva en bok som man tror att andra vill läsa, tänker jag är viktigt för att det man skriver ska bli äkta. Jag försöker tvärt om att skriva sådant som jag själv uppskattar att läsa. 

I inlägget delar jag också med mig av hur min skrivprocess ser ut.
 
 
Vi hörs snart igen!

Kommentera

Publiceras ej