Hej!

Det är en så spännande tid nu....jag ska bli MORMOR för första gången nu i november, åh vad jag längtar! Ska bli så roligt och mysigt! 💗 Men det är som sagt väntans tider, och även om jag oftast tycker att tiden går väldigt fort, så går tiden långsamt...nu har jag ju väntat på det lilla barnbarnet i så många månader. Nåväl, vad gör jag under tiden då? Förutom mina bibliotekariestudier så har jag fått nya vänner att ta hand om, hjälpa, stötta och utveckla, och det är alltid roligt. Just de här vännerna har jag ett väldigt stort inflytande på. Vadå? Det kanske låter konstigt? Visst ska man påverka sina vänner...men... ett ömsesidigt beroende är väl bäst? Ge och ta och så vidare. Jag håller med, men just de här vännerna, mina nya karaktärer i mitt nya bokprojekt har jag faktiskt förmånen att påverka i väldigt stor utsträckning. Till 100 % kanske man skulle kunna säga...eller? Nja, mina nya vänner, karaktärerna, påverkar mig också, de får liv och visar ibland vägen för mig, vi hjälps åt helt enkelt. För precis så känns det när det går riktigt bra att skriva, när ett flow infinner sig. Men, det är viktigt att komma ihåg att vänskap och relationer måste vårdas och få ta tid, och det tar ju tid att skriva en bok. Så både jag och mina nya vänner och ni läsare får hålla ut.

Vad är det då för bok jag skriver på? Det är en helt annan typ av bok än mina två första böcker. Jag vill inte avslöja för mycket om den, men är riktigt taggad på min idé som kan beskrivas som en roman med dramatik, romantik och hämndbegär. Handlingen utspelar sig under en semesterresa som inte riktigt blir som deltagarna tänkt sig!

 

 

Ha en fortsatt fin dag, och njut av hösten!
Kram Anna

Anna Rodell Dahlberg, Bokprojekt, Författare, dramatik, karaktärer, roman, romanidéer, romantik, skrivande,

Kommentera

Publiceras ej