Det var alltför längesedan jag gjort ett blogginlägg….men bättre sent än aldrig.

Det är ju oroliga tider med tanke på rådande corona-pandemi. Minskade sociala kontakter, hålla avstånd och tvätta händerna riktigt ordentligt och ofta har blivit en vana. Tänker på alla som drabbats av sjukdomen och deras anhöriga, på vårdpersonal som har det riktigt tufft, och på de som kanske drabbats hårt ekonomiskt. Jag önskar som alla att detta kommer att klinga av snart.

Att njuta av våren, på en promenad, kanske i skogen är ljuvligt och är något jag alltid uppskattar. Det är fridfullt, och att möta våren på det sättet är härligt. Så vackert med all grönska och vårblommor. Tiden tuffar som sagt på, och nu läser jag min näst sista termin på bibliotekarieutbildningen. I höst skriver jag min kandidatuppsats, ska bli roligt och spännande. Ser fram emot att börja arbeta som bibliotekarie!

Jag håller också på att skriva på en ny bok som jag berättat om i tidigare inlägg. Det går sakta men säkert framåt, känns roligt. Och för er som ännu inte läst mina böcker, men är nyfikna på dem, så går det bra att beställa t.ex. här på min blogg. 

Mitt lilla barnbarn som snart är hela 6 månader är förstås helt underbar. Hon är så mysig och gosig och utvecklas i en rasande fart – fantastiskt att följa. Och jag kan bara instämma i uttrycket att barnbarn är livets efterrätt!

Ha det bra så länge!

Kram Anna

bibliotekarie, roman,

Kommentera

Publiceras ej