"Fasaden som rämnade: En familj samlas för att fira midsommar tillsammans och då sker ett mord på midsommarafton. Alla är i chocktillstånd när det sker ett mord till! Saker och ting utvecklar rask och allting spårar ur snabbare än någon har ansett. Det visar sig att många i familjen sitter på hemligheter, håller en trevlig fasad med otäckheter bakom. Ska dessa fasader rämna? .
——————
Detta är en riktig bra debutbok som är lättast och bjuder på spänning även fast gärningsmannen avslöjas väldigt tidigt i boken. En pulshöjande bok med många dramatiskt händelser som gör att man kan inte sluta läsa. Jag har i stort sätt sträckläst boken och rekommenderar varmt. ——————-
Min betyg blir 4/5 ⭐️⭐️⭐️⭐️ "
 
Foto: Brijdeep Kaur @brijreads 
Recensionen finns på: https://www.instagram.com/p/CAIyLBTh43s/
______________________________________________________
 
Hallå på er!
 
Även om jag håller med de som säger att man inte skriver enbart för andra utan för sin egen skull, för att det är ett brinnande intresse man har och en del av den man är, så blir jag så glad när jag får ett så här fint utlåtande om min bok av någon som läst den! Jag är oerhört tacksam för både ris och ros som jag får av mina läsare, som jag tidigare sagt så utvecklar det mig och jag tar med mig de råd jag får i mitt vidare skrivande. 

Extra glad blir jag av omdömet att boken är spännande och pulshöjande, även fast jag i denna bok tar till det både hatade och älskade greppet att avslöja mördaren tidigt i berättelsen. Många tycker att allt faller och att det inte alls blir spännande när delar av brottet redan löser sig så tidigt för en själv som läsare. Personligen är jag av helt motsatt åsikt. Jag tycker att när jag själv läser andra böcker där författaren på liknande sätt låter läsaren veta mer än vad karaktärerna vet, så ökar spänningen. När jag vet att karaktär X nu ska möta karaktär Y, men karaktär X vet inte att Y är exempelvis mördaren. Den informationen vet bara jag som läsare. Självklart är böcker med överaskningsmoment också spännande, och jag tycker att mina böcker bjuder på båda delarna. 
Läs gärna och dela med er vad ni tycker! 

Ha nu en trevlig helg, så hörs vi snart igen! 
Fasaden som rämnade, Recensioner, brijreads,

Kommentera

Publiceras ej